W środę, 6. maja br., o godz. 12.00, odbył się webinar z cyklu “3 kwadranse z Ekspertem” pt. „Nie przegap swojej szansy. Obecnie jest dobry czas, by pomyśleć o współpracy z rynkami azjatyckimi”.
Tematyka webinaru:
Azja rozwija się gospodarczo szybciej niż Unia Europejska. Społeczeństwa w tej części świata z każdym rokiem stają się bogatsze. Rośnie konsumpcja, ale również rosną wymagania konsumentów. Produkty importowane, w tym importowane mięso, coraz bardziej zdobywają swoje miejsce na lokalnych rynkach.
Azja to bardzo perspektywiczny rynek mięsny. Można wręcz powiedzieć, że to jest region meat emerging market.
Choć Azja jest mocno zróżnicowana kulturowo i religijne, co na pierwszy rzut oka może zniechęcać do eksportu, to w praktyce te cechy dają większe możliwości biznesowe.
Sprzedaż mięsa w Azji wcale nie jest łatwa, ale bardzo zyskowna, jeśli firma wykaże się pokorą i cierpliwością.
Zagadnienia, o których będziemy mówili:
Czym różnią się poszczególne rynki?
Dlaczego Indie, choć wielkie, to mięso nie jest dobrą ofertą?
W których krajach muzułmańskich chcą wieprzowinę?
Dlaczego Chiny są trudnym rynkiem?
Co to są rynki transferowe?
Filipiny – niedoceniana perła w Azji.
Jak tureckie kontakty pomogą polskim firmom w Chinach?
Korea Południowa regionalnym rynkiem halal?
Jak eksportować, czyli ceny mięsa, nawyki i zachowania konsumenckie, prawo bezpieczeństwa żywności.
Nasz Ekspert:
Jacek Strzelecki
Ekspert od polskiego, unijnego oraz chińskiego prawa bezpieczeństwa żywności. Analityk rynków rolnych, zwłaszcza sektora rolno-spożywczego pod kątem możliwości eksportowych do Chin oraz krajów Azji Wschodniej i Południowej. Prowadzi jedyny w Polsce profil społecznościowy na Twitterze (@jakostrzelecki), poświęcony chińskiemu rynkowi rolno-spożywczemu. Ekspert organizacji branżowej Związku Polskie Mięso.